Städning

Idag har jag hunnit med att städa en massa, jag vet inte vad som har tagit åt mig. Jag har städat i lådor och skåp som en galning. Kan de vara för att jag är så pedant och vill ha lite ordning? Ja men oftast när jag städar så lyckas jag med att städa bort sakerna så nästa gång då jag ska använda dem så hittar jag inte åt dem. Jag får ta och börja skriva upp var jag stoppar alla mina saker. Har till exempel ett flertal gånger haft borta tröjor, men de har alltid återfunnits i garderoben senare. Kanske för att jag har för mycket kläder och de bara gömmer sig för mig.

Eller att jag är för trött då jag ta fram kläder och ser dem inte. De första  man blir blind på är väl ögonen? Nästa projekt som jag har är att jag ska städa i mitt förråd och slänga bort de som jag inte använder och inte kommer att ha användning för i framtiden. För hur mycket med skrot har jag inte samlat på mig? En hel massa. Sen vill jag få lite ordning ute i mitt förråd så jag vet var jag har mina saker om jag behöver snabbt hämta något. Mamma har lovat att hon skulle hjälpa mig med detta projekt under hennes semester någon dag då de var dåligt väder. Under hennes semester var de väl inte annat än dåligt väder,men vi kom aldtig oss för att börja med städningen. Kanske får se till att de blir nu till hösten i stället.

Jag hade tänkt att jag skulle ta mig en cykeltur upp på Solbacken men jag började kolla ut och insåg att de såg inte ut att vara så bra väder så jag valde att stanna hemma i stället. Känns inte allt för kul att cykla dit upp och sen blir de värsta regn och åskvädret.  Tittade just ut genom fönstret och regnet bara öser ner. Lägger mig nog i soffan och läser en bok i stället för  att gå ut.

Eftersom jag har en omtenta skulle jag kanske ta och börja läsa den boken så att jag kan så mycket som möjligt så att jag slipper ha en tenta hängandes efter mig. Men de jag funderar är om de går att plugga för mycket? Jag tycker att de är så svårt att veta vad som jag ska plugga in och om de kommer med på tentan. Aja jag kan inte annat än att göra mitt bästa.  När jag ändå skriver om skolarbete så lämnade jag in min komplettering i går och läraren skulle så fort som möjligt kolla över kompletteringen. Jag hoppas de duger de jag har kompletterat.

Har målat mina naglar med ett nytt gult nagellack som jag köpte, de var inte alls lika fint som de knalligt rosa som jag hade innan. Sen återstår att se hur de oranga nagellacket ser ut. Men jag har en känsla av att de rosa är absolut de  finaste. Köpte en 3 pack med nagellack, tur att de bara var små flaskor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0