Kärt återseende och shopping

Ja nu har jag varit och träffat min kompis och de gick ju hur bra som helst. När jag stod utanför hennes jobb kände jag hur nervös jag blev. Men när hon kom ut och vi sa hej och jag kramade om henne kom nästan tårarna, jag lyckade hålla dem borta. Jag tror nog allt att hon kände på kramen att jag verkligen hade saknat henne. Jag ville inte släppa taget om henne. Sen gick vi förbi videoteket för att lämna igen några filmer som hon hade hyrt. Efter lämnande av videofilmerna så surrade vi och hamnade på Pompeij där vi bestämde oss för att äta lunch. Jag åt Black and white pasta och Jenny åt fläskfile och potatisgratäng. Mums vad gott det var, men portionerna var ju hur stora som helst. Orkade kanske äta upp typ hälften. Kanske kunde bero på att jag tog en ganska stor tallrik med sallad innan. Jag vet inte riktigt men jag tror att de var därför.

Vi fortsatte att surra på en massa om hur våra liv har varit den senaste tiden, och de kändes som att de bara var en vecka sedan som vi träffades även om så inte vad fallet. Efter lunchen tog vi oss en sväng på stan. Jag hittade faktiskt en jättefin rutig kjol på MQ som jag bara var tvungen att köpa och ett  randigt linne som de bara stod att Denise måste köpa. Både linnet och kjolen var på rea, så de var ju tur. Inget att fundera över, utan bara att shoppa. Är de så att jag har på mig mina shoppingbyxor nu igen eller? Jag har ju hur mycket kläder som helst, men inte just den kjolen och de linnet.  Önskar bara att jag hade min klädkammare som jag hade då jag bodde hemma, för den var hur superbra som helst. Den saknar jag verkligen. Kanske någon gång i framtiden jag kommer att ha ett hus eller en lägenhet med en klädkammare. Finns de inte så får jag väl bygga mig en. Även om jag kanske inte är den händigaste personen. Eller så kanske jag kan få hjälp av någon vänlig och snäll människa som jag känner. Inget att oroa sig över idag kanske. De är något att oroa sig för när den tiden är. 

Sprang vidare på lite andra affärer innan vi skiljdes åt och jag gick in till Ica för att handla några småsaker. Blev så sugen på naturgodis när jag gick förbi kallins så jag tittade in där och sen in på se och synas för att titta på glasögonbågar.  Behöver jag nya glasögonbågar nu efter 2 år? Svar nej, men de är ju bara kul att titta vad de finns för några nya.

Jag hoppas att de kommer att bli som förut och att Jenny verkligen tar  sig tid och läser brevet jag skrev till henne. De känns som att hon har förstått mer nu hur jag menar när vi suttit och diskuterat hur vi tycker de har varit nu när vi varit ifrån varandra. Tiden rusar bara iväg och jag förstår verkligen inte att de är ett halvår sedan sist.

Näe nu är de dags att jag tar och lagar mig lite mat. För jag och Frida  har bestämt att vi ska ta en promenad och snacka lite idag.  :) Känns bra att få surra lite med henne för jag har en massa att prata med henne om.

Kanske kommer bilder sen på mina nya klädinköp. Jag är ju inte så haj på hur allt runt bloggen fungerar än, men jag får väl prova mig fram och se om jag lyckas.

Ni som läser min blogg får jättegärna komentera den.

de nya linnet jag shoppade idagmin nya kjol

Kommentarer
Postat av: Nicke

Hej hej... lät ju som en helt undebar dag. fått handla kläder och snackat jätte mycke ;) kram på de

2008-08-06 @ 17:03:41
Postat av: Tobbe

Toppen o se att du haft det kul.:-) Värmer alltid! Kram!

2008-08-06 @ 18:03:09
Postat av: Felicia6

Vad fina kläderna var :) Roligt att du skaffat dig en blogg oxå :) Dina oriflamesaker har kommit förresten :)

2008-08-06 @ 19:06:37
URL: http://felicia6.blogspot.com
Postat av: Nisan

Nicke: Ja visst gör det, men att shoppa och snacka är väl 2 saker som jag är bra på :)För efter Boviken lär väl du veta att snacka verkligen är något jag kan. Kramisar



Lotta:Tack för de, jag tycker dock inte att de passar att ha tillsammans förstår inte varför :) Men om jag har ett par svarta leggins till kjolen så var de hur fint som helst. Kram



Tobbe:Ja att de gör, du är alltid så himla omtänksam. Kram på dej!



2008-08-06 @ 20:07:06
URL: http://surdenisesurblogg.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Trevligt att du har kommit igång med bloggen och kunde hålla vad du tummat på=)kram

2008-08-06 @ 20:38:28
Postat av: Nisan

Jörgen: Visst äre bra att jag kan hålla vad jag lovat, men hade inte du hjälpt mig att komma igång med bloggen så vet jag inte om jdet hade blivit något bloggande. Tack för din hjälp! Kram

2008-08-06 @ 20:51:30
URL: http://surdenisesurblogg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Välkommen in i bloggträsket!

2008-08-06 @ 22:24:09
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: Lollo

NÄmen visst är det så att när vi börjar om plugget igen så kommer väl dagarna jag jobbat in för 300 dagar sen eller vad de nu är att försvinna suksesivt? eftersom jag inte kan jobba lika mycket när vi pluggar...eller har jag fel?

2008-08-07 @ 13:14:44
URL: http://lollanslivs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0