Fredag

Godmorgon på er allihopa!
Idag får jag tydligen en ledig dag. Blir att ta tag i att baka pepparkakor att hänga upp. Nu har jag tagit fart i flera dagar men ändå inte kommit mig för att göra det. Eftersom jag kör en maskin med tvätt så  passar de bra att ta itu med bakningen.

Sen blir det att flänga runt på stan med min klasskompis Frida. Vi snackade igår om att vi måste handla klart alla julklappar. De enda som jag har kvar att shoppa är julklapp till papsen. Vad i tusan ska jag köpa? Jag har fått några ideér på vad jag kan köpa. Men de är inga roliga saker. Men önskar han sig de är de väl bara att köpa det. För hur kul är de att få något som man inte ens har önskat sig? Inte så kul tycker jag.

Igår var de verkligen trevligt att äta julbord med jobbet. Jag är verkligen inte så för julmaten men de var kul att träffas och surra lite granna.

På vägen hem snackad vi med Anna, hon är ju bara för söt. Jag har verkligen saknat att prata med henne. Skulle behöva ta mig i kragen och åka och hälsa på henne. De får bli efter jul när all julstress är över och jag kan tänka klart. För de har jag inte kunnat göra de senaste dagarna.

Sara följde med mig hem och vi drack glögg och snackade en massa. De var så längesedan som jag träffade henne och hann snacka. Promenader i detta väder är ju inget att hurra över.  Skridskobana var man än går, även om de är sandat så hjälper de då inte ändå.

Återkommer sen och då kanske jag har kunnat ta bilder på mina fina pepparkakor som jag har gjort.

God Jul på er alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0