Halkigt

Idag sov jag länge för att vara jag, Jag vaknade till kring halv åtta. Var på toa och sen tog jag även en alvedon för jag kände att de var migrän dags. Proppade igen mina öron och somnade om. Sov till närmare halv 10 . vaknade av att jag hörde något burrande och de var mobilen som var i hallen som ringde. Vart att åka och jobba idag i stället för att baka ett nytt pepparkakshus och andra julbestyr Jag ska försöka mig på att göra nya godare lussebullar med smak och en massa russin i.

Kvällen har jag tillbringat hemma hos världens bästa Jenny. Hon bjussade på glögg pepparkakor och ädelsost. Hur gott som helst måste jag säga att de var. Vi surrade på en massa innan jag begav mig hemåt. Fasen så halt de var, höll nästan på att slå en volt men jag klarade mig. Blöt som tusan var jag om sockarna när jag kom hem.

Nu sitter jag här vid min dator och funderar på om de är dags att gå och lägga sig och sova. Fast inte riktigt än eftersom jag sov typ 9.5 timme. Då ska jag väl ändå vara utvilad.

Kommentarer
Postat av: Nina

Gu vilken tur att du skrev att du gick på toa på morgonen... som jag hade undrat annnars...!!!



Oj va ambitiös du är som gör peppisar me namn o allt på... gjorde det en gång... spritsade på ett bröd till hästen, det var ett litet helvete... sen minns jag en gång när jag o min mor försökte oss på ett pepparkakshus o jag kan bara säga att vi var inte stolta över resultatet o vi tog inga kort....



Du får hälsa jenny från mig... gott me lusse, de har jag faktiskt missat iår, kanske finns det några kvar när jag kommer hem till jul...men man vet ju aldri.... ha re bra så ses vi!

2008-12-18 @ 18:16:43
Postat av: Maria.J

Jo, karamell/hushållsfärg. =)

Nja promenad i detta väder å halka kan va lite farligt. Dessutom e ja rätt stressad över min julklappsinköp å ska föröka få det färdigt iaf under helgen. =) Hoppas de gå bättre för dig. =)

2008-12-18 @ 20:46:58
Postat av: Nisan

Nina: Ja jag förstår att du har funderat över detta, de var just till dig jag skrev de så att du inte behöver undra mer.



Ja men jag tycker ju att de är så kul att pyssla under jul så de är inga problem för mig att göra dessa pepparkakor. Kommer du förbi här finns de en pepparkaka med ditt namn på också.



Jag är inte heller nöjd med mitt resultat på de som redan finns klart här, så därför har jag bestämt mig för att göra ett nytt. Ska skänka de till en kompis som var sugen att få de gamla.



Jag ska hälsa Jenny från dig, hon hälsar med all säkerhet tillbaka.



Du kan ha turen att du kan få smaka mina lussebullar om du tittar in här.



Kram på dej!

2008-12-19 @ 10:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0