Händelserik helg

I helgen har jag jobbat och de har bara gått bra. Jag hade tänkt att jag skulle till kyrkan på lördagen och se luciakräningen men för de första fick jag ingen med mig och för de andra så skulle jag träffa en klasskompis som är från Pite men hon skulle till staaan för att festa.

Jag lånade mamma och pappas bil och åkte hem och  bytte lite kläder och återvände med bilen och fick äta middag med min mamma och pappa. Mamma hade gjort den jättegoda tacopajen. Känns som de var  hundra år sedan som jag åt den. Eftersom jag skulle vidare på fest på kvällen var jag nyfiken på vad mina föräldrar skulle göra. De visade sig att de skulle åka och hälsa på min farmor så de passade bra att de skjutsade mig till festen jag skulle på. Jag hade adressen men de var lite svårt för mig att hitta. Men till sist så hittade jag. Hade jag verkligen inte hittat hade jag kunnat fråga någon. Men jag blir ju lite tjurig och vill hitta också.

De var urkul att  träffa min klasskompis och hennes kompis. De var väldigt lättsamt och jag kände mig verkligen välkommern. Annette sa att hon tyckte att de var kul att jag hängde med trots att jag var nykter. Men jag finner ingen anledning till att inte följa med. På kåren träffade jag några människor som jag kände faktiskt även om de inte var så många.

Vid tolvtiden tyckte jag att de var dags för mig att gå hem för att sova lite för att jag skulle orka med dagens arbetspass. Ringde till min klasskompis och hon tittade förbi en sväng och vi surrade till framemot kvart över ett. Somnade av som en stock men när väckarklockan ringde i morse så ville jag inte stiga upp. Jag är ju inte den som brukar snooza men jag steg upp kvart i sju. Men jag hann ju ändå med att ta mig till jobbet. Åt frukost där.

När jag kom hem från jobbet bestämde jag mig för att jag skulle tvätta lite kläder. De är ju väldigt ovanligt för att vara jag. Under tiden som tvättmaskinen tvättade mina kläder gjorde jag en ny pepparkaksdeg så att jag ska kunna göra ett nytt pepparkakshus och pepparkakshjärtan att sätta upp och skriva på. När jag var till mamma och pappa igår såg jag att mamma hade sparat fjoårets pepparkakor som jag hade gjort med alla familjemedlemmars namn på. Nog trodde jag att hon snört iväg dem så att jag skulle kunna göra nya. Men hon tyckte att jag hade spritsat så fint.

Sen hann jag med att städa hela lägenheten eftersom de såg förskräckligt ut här om jag får säga det.

Annars har söndagskvällen varit som lugn. Jag och Frida såg lite tv, sen gick vi iväg och hyrde en film och köpte lite karra. De tyckte vi att vi var värda.


Kommentarer
Postat av: Maria.J

vi gör strutar av smörpapper tro ja de är å så fäster vi dom med knappnålar. Sen klipper man till hålet där nere som man vill ha det. :) smalt eller tjockt.. bara inte jkristyren är för hård då kan det bli jobbigt. :) Lycka till Kram

2008-12-15 @ 23:50:09
URL: http://loveflow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja men man fäster med knappnålen gaska långt ner på struten. För om du har ett pappersark och formar och gör det till en strut så blir det ju en liten flik av papperet längre ner. och dumåste ju fästa den med någt så inte struten går upp. :) Hoppas du förstår bättre nu. . . vet inte riktigt hur jag ska förklara. . .

2008-12-16 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0