Morgon

Nu sitter jag här igen. De blev inte så att jag ställde fram mina tomtar nu på morgonen. Jag var uppe i natt och placerade ut dem. De tog ju bara 15 minuter allt från att ha tagit dom ur kartongen till att placera ut dem. Inser att jag har alldelles för mycket med julpynt eller är de så att jag har en för liten lägenhet att pynta?? Hmm de  tål att funderas över vilket som är de rätta svaret. 

Nu känner jag att jag har fått ännu mera julstämmning. Alla mina tomtar och änglar kollar på mig och håller ett öga på vad jag gör.  Maten under julen tycker jag att den behöver vi inte ha, eftersom att jag tycker inte att den är så himla märkvärdig. Jag kanske är konstig.

De jag har kvar att baka just nu är lussebullar och jag kikade in Lollos blogg och där såg jag ett recept om Gi-lussebullar. Jag blev som sugen på att testa göra dem. Så de blir kanske mitt projekt i dag eller om jag gör de en annan dag. Eftersom att jag ska hinna med att springa ner på stan och köpa en vaxduk till baket i kväll och prova synen och köpa ljus till mina adventsljusstakar. De är snart 3:e advent och jag har inte eldat ett enda ljus. Men de kanske beror på att jag inte har något ljus att elda.


Näe nu blir de att se en film som jag har hyrt innan de är dags att fixa till sig och fara ner till stan.
Bir trevligt att se hur många av de som kommer ikväll som har en kavel i högsta hugg eftersom jag har efterlyst en till kavel. För hur kul är de att vara 5 stycken på en enda kavel. Då är de den som ska skickas runt hela tiden och de blir inga kakor som blir gjorda.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0