Julstress

I afton har jag varit barnvakt till min lilla kusin, eller liten och liten är hon inte. Men hon är ju betydligt mycke yngre än mig. Min pappa och hans syskon med respektive skulle ut och äta och inga barn var med så då frågade de  mig om jag ville vara barnvakt.

Vi satt hemma hos mig och pysslade och målade i målarbok. Sen gick vi till frasses och åt middag.  Promenaden ner till stan trodde jag skulle ta betydligt mycke längre tid än vad den gjorde.  Efter frasses gick vi förbi karamelltåget och köpte en klubba.

När vi kom hem till mig satte vi oss och fortsatte med vårat pysslande. Satte oss och såg lite på en Astrid Lindgren film och då ringde min kusins mamma och hörde vad vi gjorde och om jag hade nått speciellt för mig i kväll, för hade jag inte de så skulle de hämta oss och fara hem till mina föräldrar och fika. Men något fika såg vi inte röken av och de kanske var lika bra för var så mätt.  

nu sitter jag här och funderar vad jag ska göra resten av denna lördagkväll. Jag kanske ska ta  och lägga mig i sängen och läsa min bok som jag har glömt bort lite nu när de har varit så mycke med  julstökandet.

Ska försöka lägga upp bilder på mitt nya pepparkakshus som jag gjorde klart i morse.


Förresten idag då jag var ute på min julklappsjakt så lyckades jag med att slarva bort en av mina 100 påsar som jag bar omkring på. Men jag började med att gå tillbaka i butiker som jag hade varit in på, men de hade inte hittat någon påse. Men utanför Glitter hittade jag en påse som jag trodde kunde vara min men jag skämdes när jag tittade i den och gick vidare. När jag var på väg hem träffade jag en kompis till min kompis som jag stod och surrade lite med. Sen så var han snäll och gick och kollade i påsen och gissa de var min påse. En sten föll från mitt hjärta. Jag tror INTE att jag ska shoppa så att jag har så här många påsar någon fler gång.

Nu är de alltså bara några enstaka julklappar som ska inhandlas.

Jag känner just nu att den här tiden innan jul har gått på tok för fort. Jag har inte hunnit med riktigt.

Jenny kom förbi på sina timmar och vi surrade och drack lite hjortonglögg som jag bara kan dricka hur mycke som helst av. Jag kan i vissa perioder känna att jag kan sakna Jenny. Vi har ju umgåtts väldigt  intensivt och jämt jag och hon. Hon är trots allt min allra bästa vän och kommer alltid att vara. Även fast vi har haft  våra ups and downs.

Ha en trevlig lördagskväll allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: Ida :)

Fint pepparkakshus du gjort :D

KRAM

2008-12-21 @ 13:04:32
URL: http://lillaflickanzombie.blogspot.com/
Postat av: http://evelajnan.wblogg.se/

Vilket fint pepparkakshus.. Jag har faktiskt också lyckats slarva bort en påse när jag julhandlade.. en tröja som jag hade köpt och skulle ha på julafton. dessvärre hade jag hunnit hemm och ringde överallt där jag kunde ha tappat den menmen... Och så tror jag det kan vara lätt i all julstress också. Men vilken tur att du fick tillbaka den. Har du börjat plugga nå för provet i januari?

kramar

2008-12-21 @ 13:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0