Julen är här

Idag har jag hunnit med att göra en väldig massa. Jobbade till klockan 16, sen så har jag hunnit med att göra en pepparkaksdeg som ska vara till i morgon. Eftersom de är glöggkväll här så ska vi också baka pepparkakor vilket jag tror kommer att bli väldigt kul. De var några som har meddelat att de inte kommer att dyka upp eftersom de har annat inplanerat. Men jag vet att de som kommer att dyka upp uppskattar jag.

Har varit till Jenny i kväll och snackat en massa och drucikt glögg. Jag fick smaka glöggen som jag hade köpt till henne för x antal veckor sedan. Jag trodde att den skulle vara slut vid det här laget. Men ack så fel jag hade. Den var lite stark måste jag medge. Jag blev lite yr i  bollen.  Sen drack vi även av den vanliga.

Nu har jag skrivit klart min sista uppgift och just lämnat in den, så nu kan jag koncentrera mig på att plugga till min omtenta som jag har i början av Januari. Tror jag kommer att behöva plugga väldigt mycket, för jag vill ju klara den denna gång. Men de fattades så llite så jag tror inte att de ska vara några problem alls. Om jag bara läser och läser och nöter in så ska de nog gå vägen.

Pratade med mamma  idag och hon undrade då jag skulle komma hem och baka lussebullar med henne, men just i skrivande stund kommer jag att tänka på det att vad ger de att jag bakar och fryser in? Jag har ju typ aldrig främmande som är här och fikar. Kanske är lika bra  att jag frågar mamma om jag kan få en eller två påsar. Men de är ju ändå lite julkänsla att få baka lite vid jul.

Imorgon då jag vaknar kommer jag att ta fram alla mina tomtar så att jag kan inventera och kolla vad jag har och vad jag kan köpa mer av. Har jag någonsin sagt att julen är den högtid som jag tycker väldigt mycket om. Skulle också vilja ha en levande gran i min lägenhet men eftersom jag inte bor så stort och av utrymmningsskäl inte rymmer någon så får jag allt vara utan. Därför tjatar jag på mamma och pappa att de ska hugga en riktigt julgran. Jag tycker de är som tradition att ha en levande och inte någon plastgran. Jag är ju uppvuxen med att ha en levande julgra under alla jular som jag var liten. Så ska försöka tjata lite mer på mamma och pappa. Sen skulle jag behöva få tag i lite enris. Kanske skulle ut och jaga lite i morgon om jag får några minuter till övers.

Kram och gonatt på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0