Pepparkaksbak

Var och provade synen idag. Det kommer att bli så att jag skaffar glasögon och har dom jämt för att jag ska kunna slappna av i mina ögon. För jag har tydligen problem då de gäller att fokusera. Optikern trodde att de skulle bli bättre plus att min migrän kanske kommer att försvinna. Jag tror inte att den kommer att försvinna helt men kanske att jag kommer att ha mindre ont i mitt huvud. Ibland måste jag erkänna att mina ögon värker och de känns som att de ska komma ut.  Så nu har jag väl typ testat ett x-antal hundra bågar. Har faktiskt hittat två som är mina favoriter. Får se sen hur de blir vilka jag väljer. 

Idag har Frida och Evve varit hit och bakat pepparkakor med mig.  De var kanontrevligt. Lite trist bara att vi alla kavlade ut degen olika och de var någon som kavlade väldigt tjockt och någon som kavlade tunt, och sen var alla dessa på samma plåt. Så ni kan ju förstå att de var endel som var väldigt brända och endel  i bland lite degiga.  De kanske är en fördel om man tillsammans innan man bakar kommer övverens om hur tjockt eller tunt som de ska kavlas.  Min vaxduk den passade så bra på bordet jag tycker att den passar bra i mitt kök så jag funderar på att jag ska ha den liggandes över julen. Nu kanske ni tror att jag håller på att bli en pensionär. Men de är faktiskt rätt fint med en vaxduk. Alla är faktiskt inte fula. Fast ska jag vara ärlig så trodde jag inte att de fanns fina vaxdukar. Känns som värt att kunna ha en duk och kunna skydda sitt bord från att de förstörs av de vassa pepparkaksformarna.

Efter allt gräddande av pepparkakor så drack vi glögg tillsammans. Jag hade köpt någon som smakade blåbär och lingon, den var riktigt god, men de finns ingen glögg som kan slå hjortronglöggen. 

Har hunnit med att shoppa lite julklappar idag. Kan inte skriva  här vad jag har köpt eftersom jag inte vet om någon som jag har köpt julklapp till läser här. Skickade även iväg alla mina julkort som jag ska skicka för detta år. Funderar på om de är sista året som jag skickar julkort med post. Jag skickar en massa och får typ tillbaka 5 styckern. De är inte värt det kan jag tycka.  Men till nästa år kanske jag har hunnit med att ändra åsikt igen.

Tyvärr blev de inga bilder på årets pepparkaksbak som de blev sist.

Gonatt på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Absolut, dom var riktigt goda. Funkar bara bra

2008-12-12 @ 11:44:09
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: Frida A

Härligt om du kan slippa migrän för det är ju inte skoj att ha!!

2008-12-13 @ 12:04:21
Postat av: Lollo

Jag har aldrig skrivit att man inte får visa känslor.

Menar bara att nån måtta får de ju vara, kan ju inte böla hela tiden...då är man ju inte stabil.

Du måste ju förstå den lilla ironin i de jag skrev...

2008-12-13 @ 16:30:47
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: Nisan

Frida A: Jag hoppas att de kommer att kännas bättre om jag får glasögon, men de är väl ingen garanti att de kommer att bli bättre. Men de är ju värt ett försök om de försvinner.

2008-12-14 @ 08:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0