Tack för allt!

Igår hade jag en väldigt trevligt dag. Först tog jag en promenad upp på Solbacken för att köpa en present till Kevin som jag skulle på kalas hos på söndag. Men när jag just kommit hem från min promenad från Solbacken ringer jag till Lotta för att snacka om hur vi ska lägga upp kvällen och var vi ska äta. Eftersom de är lite problem med deras bil var de lite svårt för henne att säga hur de skulle gå om hon skulle ta sig till stan och så vidare. Just under mitt och Lottas samtal ringer de på min mobil och jag ser att de är kusin min. Men jag och Lotta vi fortsätter att snacka. De går ett tag sedan ringer de på hemtelefonen. Jag ber Lotta dröja kvar och svarar. Jag möts av en röst i andra änden som undrar var jag är. -Hemma, nyss hemkommen från en promenad på Solbacken.
 -Hurså?
-Det är kalas idag.
- Jaha, men avr de inte i morrn.
Vi fortsätter att snacka och kommer fram till att de hade glömt att ringa till mig och meddela att de hade flyttat på kalaset till en dag tidigare. Jag började att kolla när de går några bussar, men inser rätt snabbt att de är kört. De går en buss på 10 minuter men jag sitter i underställ och värsta svettiga tröjan som jag har haft på min promenad. Sen inser jag att tar jag den andra bussen som skulle gå en timme senare så skulle jag komma mitt i middagen också. Jag ställer in hela kalasandet. Ringer upp Lotta   igen och vi bestämmer hur vi ska göra inför kvällen. Hon berättar även att SmurF var sugen att hänga med oss och äta om de inte förstörde. Men hallå där, de gör han verkligen inte.

När vi nästan skulle träffas på restaurangen så ringer Lotta och säger att hon inte får igång bilen. Så jag ringer för att fråga mamma om jag kan låna deras bil, men den var översnöad och hade inte haft någon värme och så vidare.

Ringer upp Lotta för att säga att vi ställer inte allt. Men då har hon i sin tur hunnit med att prata med SmurF som sagt att de går ju inte att vi ställer in de vi har bestämt nu. Det blir så att Nalle och Jenny hämtar SmurF och sen hämtar de Lotta och vi träffs på restaurangen lite senare.

Jag fick verkligen lägga på en rem fär just när Lotta ringer skulle jag ta och duscha men de var tur att jag var snabb på att duscha och jag slet bara på mig några kläder som passade. Var inte så noga eller rättare sagt jag hade inte tid för det.

Efter middagen gick vi förbi Ica för att köpa lite godis och SmurF han skulle ha marängsviss.

Jag åker med hem till Lotta och vi spelar hennes nya spel till Xbox, de var svårt men ju fler gånger man får öva desto bättre blir man.

Traskade hem kring 23-tiden och då var de så himla mysigt ute, flingor dalade ner till marken. Jag blir så oerhört glad då de snöar. Jag har verkligen gått och längtat efter att de ska bli vinter. Äntligen



Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för igår och tack för att du finns Denise! Så skönt att man kan prata med dig om allting och umgås med dig naturligt och utan att behöva göra sig till! KRam

2008-11-23 @ 12:20:12
URL: http://felicia6.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh, gumman! Jag känner mig verkligen som en skithög. Förlåt än en gång. Vi saknade dig iaf!!

Kram kram!!

2008-11-24 @ 22:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0