Hjäääälp!!

Idag har jag varit så effektiv. Jag har hunit med en massa saker som jag var tvungen att uträtta.  Först i morse tog jag en promenad och när jag gick förbi mina föräldrar tittade jag in. För jag har försökt att få svar av min pappa om han kan hjälpa mig att sätta upp en spegel och en glashylla. Eftersom han inte svarat på de tidigare så tänkte jag att jag kunde titta in där. Trodde inte att de skulle vara hemma. Men både mamma och pappa var hemma. De jobbar nog eftermiddag båda två.

Det regnade ingenting när jag var ute och gick i morse. Men de regnade desto mer då jag skulle ner till stan och träffa Jenny för att äta lunch tillsammans. Vi gick till "vårat" ställe. Pompeij. Deras black and white pasta är bara för god. Men nästa gång jag går dit måste jag ta och testa någon annan maträtt.

Jag gick en liten sväng på stan innan jag skulle träffa Jenny och skulle shoppa lite. Inne på apoteksshopen märker jag att jag inte har med mig mitt Visa-kort. Hur pinsamt var de inte att säga åt kassören att jag var tvungen att gå hem och hämta mitt kort. Ja vände på klackan och fick därifrån och jag fick skämmas för det. Hädanefter ska jag kolla att jag har alla mia kort i börsen innan jag beger mig ner till stan. Vill inte vara med om att de ska bli pinsamma situationer igen. har lämnat in min klocka så att jag ska få ett nytt batteri, så jag kan passa tiderna nu när skolan drar igång på allvar igen.

Under lunchen hann jag och Jenny med att prata en massa. De är så sällan som vi ses men jag hoppas att de kommer att bli mer och mer vi har tid för varandra och kan umgås. Jag har insett att de är en väldigt snäll och go tjej som jag inte har haft så bra kontakt med den senaste tiden. Jag förstår att hon inte har lika mycket med tid för mig längre. Men jag anser ändå att ens vänner/kompisar är viktiga.

Sen gick jag och Jenny på stan en liten stund, jag provade lite kläder och sen köpte jag en ny brun kofta utan ärmar. Jag lämnade ju tillbaka en för den var för liten. Men nu hade dom fått in den i den storleken som passade bättre. Ska lägga upp en bild sen så ni får se hur fin den är.

For hem en stund efter vi varit på stan jag och Frida. För Jenny var tvungen att fara hem och ta hand om sin tvätt. Satt här och fick lite panik  eftersom jag måste lägga in musik i min Ipod och jag inte fattar hur programmet fungerar.  Men med lite hjälp av sin söta äldre och lite klokare kusin så fixade de  sig. Nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra för att skapa en spelarlista. Det var inte så himla svårt som jag trodde. De kanske ser ut att vara svårare än vad de är då jag inte prävat på det tidigare.

Var ner på stan en sväng till och hämtade min klocka som jag lämnat in för batteribyte. Sen var jag in på h&m och köpte lite smink och koftan som jag lagt av. DÅ hade jag tagit på mig mina regnkläder för de formligen bara öste ner med regn. När jag var hemma kändes de som att jag var blöt genom men de var tur att de inte var så. Cyklade förbi OkQ8 när jag var på väg hem eftersom att ett par av mina byxor som jag hade beställt gick sönder härom dagen. Har inte tvättat de särskilt mycket, och de sa att de var bara att skicka tillbaka dom. Sagt och gjort. Får dock vänta ett tag innan jag får ett par nya. För jag beställde ett par för ett tag sedan och vid jul skulle dom komma. Hoppas de kommer tidigare. För de var ju så härliga och verkligen mysiga byxor.


Nej nu ska jag ta och städa lite. Ska vara barnvakt till Nathalie idag, för Joanna behövde någon som kunde ta hand om henne. Snäll som jag är sa jag att hon kan komma hit med henne. Eftersom den senaste tiden har vi umgåtts väldigt mycket. Jag tror att jag och Nathalie ska baka lite chokladbollar. Eftersom jag inte har några ägg kvar så blir de lite svårt att göra en kladdkaka. Men barn tycker ju om att göra chokladbollar. Hoppas bara att jag har pärlsocker, annars får vi ta och rulla dem i strössel. De löser sig alltid på något sätt. Annars har jag ju snälla och söta grannar som jag kanske kan låna lite pärlsocker om de skulle krisa sig.


Regnet bara öser ner och jag och en kompis som skulle ta en sväng runt broarna i dag. Det blev inställt.

Puss puss på er!

 





Kommentarer
Postat av: Felicia6

Oj vad du skrev idag :) Hoppas du och Nathalie får roligt ikväll :)

2008-09-03 @ 18:20:02
URL: http://felicia6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0