Dag 7 och fortfarande inte en enda godisbit som jag ätit :)

Helgen har gått fort, men jag har hunnit med att göra en massa. Jag har promenerat, varit ute och sprungit och sen har jag även hunnit med att tvätta och städa.

Mina vänner har jag också träffat. På lördagen var det fest hos Thimmy så jag var dit och Frida och Evve följde med mig dit.  Sen när de andra for ut på station så for jag och Frida hem till mig och satt och surrade. Båda blev hur trötta som helst. Jag blev bara så tvärtrött. Frida åkte hem och jag blev tvungen att masa mig upp för att låsa ytterdörren och dra ner persiennerna( hur det nu stavas detta krångliga ord) Somnade av och sov till ungefär klockan 2 för då ringer min mobil och Evve hade någon undran. Hon hade tappat bort SmurF när dom var ute på krogen. Men kunde gott somna om till klockan var näramare halv fyra för då ringer min mobil igen, den här gången är det Patric som ringer. Han frågade om jag sov. Mmm var vad jag kunde få fram. Men sen så piggnade jag till. Får väl erkänna att jag skulle kanske inte ha sagt att jag skulle vara vaken när han ringer.  Efter att vi hade avslutat samtalet somnade jag av som en klubbad direkt.

Sov fram till åtta tror jag att klockan var, men jag vände mig om och fortsatte att sova. Vaknade då halv tio och då steg jag upp och gav mig ut på en promenad. Hur härligt som helst ska jag erkänna att det var. När promenaden var slut beslutade jag mig för att jag skulle springa en liten runda. Det kändes väldigt jobbigt till en början, men sen så kändes det rätt härligt att ha varit ute på en löptur. Gick hem och åt en tallrik med havregrynsgröt och ett ägg. Gjorde mina sit-ups och sen stupade jag i soffan en stund innan det var dags för en promenad med Mia. Denna gång blåste det lite mera.

Efter promenaden la jag mig igen i soffan för att sova en stund. Smsade till mamma att jag kommer och hämtar cykeln innan klockan 19. Nu blåste det så att det kändes nästan som att jag skulle lätta från backen och fara iväg flera meter.  Var in en sväng på Ica och skulle köpa en Loka, men det enda som jag kom ut och INTE hade köpt var just en loka. Men jag iddes inte gå tillbaka.

Oj så fort det går när jag cyklar mot för att gå överallt. Men jag har hämtat cykeln för att det kommer att vara tajt om tid i morgon på morgonen, jag ska åka iväg till skolan med en buss som går tidigt. Har sagt till mig själv att jag ska bara använda min cykel i morgon sen ska jag gå överallt som jag ska. Lite motion till fots skadar ju inte.

Förresten nu har jag inte ätit godis på snart 1 vecka, jag känner mig väldigt stolt över att jag har klarat av att vara utan karra så här pass länge.

Tjing och puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0