Jobbar

Godmorgon på er allihopa!

Igår började jag att arbeta klockan 16 och ska arbeta till klockan 16 idag också. Hann med att gå en promenad upp til Solbacken för att köpa lite saker på ö&b och på apoteket. Väskan vägde litegranna när jag var på väg hem. Gick även in på Intersport för att jag kände att jag behövde köpa lite mer träningskläder. Hittade ett set som jag ska fundera på om jag ska köpa. Men det jag måste fundera vidare på är om jag ska fortsätta att träna, för annars ger det abslout inget att jag shopar tokdyra kläder som bara ska ligga i min garderob och skräpa.

Sen när jag kom från promenaden så var det så fint väder ute så att jag satte mig att sola lite. Men när det var vindstilla var det verkligen varmt, annars var det inte så varmt. Jag satt med fleece om vartannat. Jag gjorde inte samma tabbe som jag gjorde sist då jag satt ute, jag glömde ju att smörja in mitt ansikte och resultatet var att jag såg ut som ett stopljus. Jag började ju efter några dagar att flaga både i pannan och på näsan. Men denna gång hoppas jag att jag ska slippa det. Dessutom satt jag inte ute lika länge denna gång.

Blev bjuden på fest i gårkväll, men jag jobbade så jag kunde inte åka dit, det var lite synd. Men jag hoppas att det kommer fler tillfällen så att jag kan vara med också. Även om jag inte dricker alkohol kan det vara trevligt att träffa människor och bara surra och vara social.

Nu till hur det går för mig att INTE äta godis eller nått annat som är slaskigt. Det går rätt bra och nötter och torkad frukt det är ju så himla gott. har gjort en upptäckt dessvärre och det är att de nötter med smak på innehåller laktos. Jag hade som ont i magen efter att jag hade ätit dom men då visste jag inte att det var så. Men nu vet jag det, så då får det bli att jag äter naturella eller bara rostade och saltade. När jag och SmurF var och handlade naturgodis i fredags så kollade han ner i min påse för att kolla att jag inte hade köpt naturgodis med choklad eller yogurt på. Tror han verkligen att jag försöker fuska va? Det har jag då inte alls tänkt att jag ska göra. Har ju snart gått 2 veckor sedan jag åt godis sist och jag känner inget sug. När jag blir sugen så tar jag fram mitt påskägg som jag fick av mamma och pappa i påsk och luktar på godiset som ligger kvar där i. Jag har inte ens haft tanken att röra i det. Men att lukta på det gör att jag inte känner sug efter att äta godis. Är det  någon som vet hur lång tid det tar innan sockersuget är borta? För jag tror verkligen att jag har varit sockerberoende tidigare.

Fick faktiskt två mms igår av Patric och de såg ut att ha det väldigt bra där dom var på den den där mässan, fast jag tror att kortet var på festligheterna.

Näe nu ska jag ta och kila!

Ha det så bra så hörs vi!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman! Allt bra med dig. Har nu börjar följa din blogg på helgerna efter jag blivit av med internet. Mina föräldrar skulle ha tillbaka internet som jag lånat av dom. Kul att få följa din blogg och din blogg är toppen. Kram på dig

2009-04-26 @ 14:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0