Kvällens bravader

Nu har gästerna åkt så nu sitter jag här helt ensam med en kyl som är fylld med rester och känner mig faktiskt rätt glad idag.

I morgon blir det att åka till praktiken och fortsätta på den andra veckan av 5. Tiden kommer att gå så himla fort och när praktiken är klar då är de verkligen 100000 knyck för att börja skriva examensjobbet. Jag känner mig inte alls så motiverad just nu för att göra ex-jobbet, men jag vet ju att de är ett måste. Förresten finns de några måsten här i livet?

Kommer att bli en fortsatt lugn kväll för min del.

All disk är bortdiskad och bänkskivan såg för taskig ut när jag hade varit där och gjort i ordning maten men nu är den kliniskt ren igen. Spisen har med fått sig ett lyft efter att jag har kokat över vattnet från bönorna. Jag gillar verkligen att hålla de rent och snyggt. Får jag ha de bortstädat och någorlunda i ordning så känner jag att jag har humöret i topp. Men ibland kan jag vara nästan för pedant för mitt eget bästa.

Mamma hade bakat bullar idag så jag fick en  påse av henne, hon hade med tagit med sig mitt hembakta brdö som jag och Frida hade varit hem till hennes föräldrar och bakat i deras bagarstuga. Jag hade aldrig bakat själv i bagarstuga men jag har varit med när mamma, farmor och min faster bakade då jag var liten. Mmm de är ju så gott när smöret smälter på mackan.  Tur att de är kallt ute fortfarande så att jag kan förvara lite frysvaror där utan att de tinar och blir förstört eftersom de är smockfullt i min jättestora frys. Måste ta och äta upp allt som finns där och sen avfrosta den.

Skulle behöva sätta om mina blommor också. Jag är glad att jag har gjort mig av med mina kaktusar som bara skulle sticka mig och de var ju så obehagligt. funkade ju inte att ha på sig handskar då jag satte om blommorna heller. Alltså ska jag skriva på min handlingslista att jag behöver köpa blomjord för att få de  fint i krukorna. De är lite jobbigt att sätta om blommor och jorden hamnar verkligen överallt och den är inge kul att ta hand om sen för den vill absolut inte in i dammsugaren.

Näe nu är de dags att göra sig klar för natten och sussa lite, så att jag är pigg i morgon. Hoppas att de kommer att vara rätt varma grader i morgon och inte -23, då är de verkligen kallt. Snoret till och med fryser.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken trevlig helg du verkar ha haft :) Haha, det där med pedantheten känner jag igen.. :O Men det är ju bara för härligt när allt är rent och fint :P

Kram

2009-02-16 @ 11:28:16
URL: http://nettanscityliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0