Middagsgäster

Ikväll blir det att bjuda mamma och pappa på middag. Det blev sallad över och en massa potatis. De var som att de var gjort mat åt en hel arme. Känns bra då har jag matlåda som jag kan ta med mig också till veckan till praktiken.

Vi hade tänkt att vi skulle gå ner till tältet som var på torget men luften gick som ur oss när vi sett klart på melodifestivalen så vi satt och snackade och såg lite på tv. Vid halv tolv så kastade Sara in handduken och for hem.  Frida stannade en stund till.

Sen somnade jag av i soffan och hörde inte smset som jag fick av Sara. Hon skickade och frågade om jag mådde bra för när jag skulle göra smeten till plättarna så knäckte jag ett ägg som luktade så himla äckligt. Så de blev att slänga bort hela smeten och börja om. För hade vi ätit de tror jag absolut att vi hade fått matförgiftning. Jag läste på äggkartongen och bäst före datumet var 28 september och de var inte jag som hade så gamla ägg. Tur att jag hade 4 ägg i min kyl också, de gick ut igår då vi använde dem och de var fräscha vill jag lova.

Har varit ute på promenad med Sara nu på förmiddagen. Ibörjan av promenaden tyckte jag att de var så himla kallt men när jag hade fått upp tempot så trodde jag att jag skulle avlida. En fleccetröja hade jag på mig och sen är min vinterjacka i ryggen också fodrad med fleece.

Gick in på Ica och handlade de som saknades för att kunna bjuda mamma och pappa på middag i kväll! De var så länge sedan som jag bjöd dem på middag och sen så tyckte jag så synd om mamma som var sjuk. Nu har hon erkänt att de var nog migrän som hon hade, hon ville inte  erkänna de då jag var där. Men när hon förklarade hur hon hade ont i huvudet kunde jag snabbt konstatera att så var fallet.  Men nu är hon piggare och de är huvudsaken.   Funderar på att jag ska bjuda dem på efterrätten också för att höra vad de tycker om den. Jag tycker min marängtårta slår de där med hästlängder.

Har varit duktig och kokat röda bönor också och gjort en jättegod bönsallad. Har dock inte smakat den ännu, men mamma brukar göra den så att jag tror nog att den är god.

Näe nu är de dags att diska bort lite här och duka och städa bort lite småplock som är framme!

Ha de så bra allihopa!!!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0