Helgen

Nu är de en ny dag med nya utmaningar. Vad kommer då att ske denna söndag? Jag har bjudit hit Ida och Johan men hon visste inte om Johan hade annat inplanerat som han skulle göra. Men de lät inte som att de var helt omöjligt att de skulle kunna komma och fika nu idag. Kanske ett eftermiddagsfika kring 14-15 tiden passar.

Just nu håller jag på att tvätta min täckdress och ni som känner mig vet ju att den är lite vit och de är självklart de som har blivit alldelles brunt. Så vad passar inte bättre än att köra hela täckdressen en söndagsmorgon. För då kanske den är torr till i morgon, för hade som tänkt att jag skulle få mig ut på en promenad då jag kommer från skolan.

Annars gårdagskvällen var hur bra som helst. Jag gick till Mia och vi satte oss för att se körslaget, men Mia behövde få sin utväxt färgad  så de blev vårat projekt i ungefär en timme fram över. De gick hur bra som helst, jag kanske skulle ha blivit frisör i stället? Nej jag är nog för nervös då de gäller att färga hår och så. Jag tror inte att de ska ha täckt överallt. Men jag har ju hjälpt en massa personer med att färga hår och de är bara EN enda gång som de vart en liten miss och de var på min mamma och hon blev då inte alls arg för de. Men jag kan tänka mig att lite besviken blir man allt  när man är inställd på att allt hår ska vara täckt.

Sen såg vi Wallander filmen som var på tv, kände mig väldigt trött när vi såg den eftersom den var rätt sent på kvällen och jag är ju direkt ingen nattuggla. Fast jag höll mig vaken genom hela filmen. De var säkert för att den var så spännande.

Vid halv ett traskade jag hem, från att ha sett film och haft en filt om sig blev de rätt kallt. När jag kommer hem och ska packa ur min väska inser jag att jag hade glömt min kasse med varor från Ica. Messade Mia för att tala om att de var vissa saker som skulle ställas in i kylen. Så de blir allt vackert att gå  förbi henne och hämta de ikväll eller någon anna kväll.

Min förkylning har gjort att jag inte orkar vara uppe så länge på kvällarna och lite problem har jag allt då jag ska försöka att sova med att andas genom näsan. Hostan har gett med sig mer och mer. Tur att jag har hostmedicin hemma om de blir sånna där hostattacker så jag nästan spyr varje gång som jag hostar. De tar så mycke på krafterna att behöva hosta så mycke, jag blir alldelles slut av det.

Nej nu tror jag att de är dags för mig att kolla igenom mina artiklar som jag ska läsa till kursuppgift 2.

Ha de så bra allihopa!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0