Söndagkväll

Har haft fikagäster här idag på eftermiddagen efter att jag kom hem från min lilla promenad upp till Solbacken. eftersom de inte var så himla kallt ute så var de hur härligt som helst att gå upp dit. Jag hade först tänkt att jag skulle ta bussen upp, men hur lätt är de att göra de om de inte går bussar  dit på söndagar? Jo de är bara att ta sina apostlahäster och gå dit.

Sen när jag var på väg hem gick jag förbi Mia för att hämta min kasse med saker som jag glömde där i går kväll.  När jag var på väg därifrån ringde jag till Ida och sa att de var grönt för dem att komma och fika. Jag hade egentligen bjudit dom på fika klockan 14, men då hade jag inte hunnit pallra mig hem. Tar ju en stund att gå från Solbacken, närmare bestämt en timme.

Blev att slänga ihop en kladdkaka sen bjöd jag även på mitt julfika som jag har kvar av. De är en massa lussebullar som finns kvar men inte så många pepparkakor. Jag behöver inte vara rädd att de ska räcka fram till midsommar. Burken med dom hemmagjorda har bara några få kvar. Jippie, de jublar jag för. Vill ju helst inte slänga bort pepparkakorna.

Var väldigt trevligt att ha främmande och hinna surra en massa, är inte så ofta som jag träffar Ida och Johan, men jag får ta och skärpa mig och börja ha tid att hälsa på mina vänner.

Just i helgen tycker jag att jag har varit rätt duktig på att träffa mina vänner . Jag har hunnit med att träffa 3 stycken som de var ett tag sedan som jag träffade. Sen så skulle jag ju åka och hälsa på en annan kompis också, men eftersom jag är tvungen att ha bil för att fara dit så är de lite svårt. Skulle få låna mamma och pappas bil, men fick höra att de var rätt halt ute och då ville inte jag ut på vägarna. Jag kör ju inte bil så ofra. Jag tror att hon som jag skulle hälsa på blev lite arg eller besviken. Men jag hoppas verkligen att hon förstår mig.

I kväll kommer min klasskompis Frida hit och vi ska se tv och surra, kanske blir de någon film om vi orkar med det vill säga.

Tjingeling på er!

Kommentarer
Postat av: Maria.J

Ja alltså ja vart ju de. :(

Ja ha oxå haft sån där hemsk hosta den här gången men den börjar ge med sig nu. :) Promenad. ja det få väl bli när man kännr att orken kommit tillbaka. Nu är ja helt slut å det känns som ja skulle kunna sova typ 20 timmar om dygnet. Men förhoppningsvis i veckan borde man väl känna att man ha lite ork. Måste ju se till att du själv ha ork oxå. :) Kom med förslag. Jag finns på tfn om inte annat. :)

2009-01-26 @ 00:30:43
URL: http://loveflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0