Utmaningar

Ny vecka och nya utmaningar.

I går kväll kom jag mig i söng väldigt sent. Snackade i telefon alldelles för länge. Sen när jag skulle lägga mig för att sova så får jag värsta hostan. Jag trodde inte att jag skulle överleva. För jhag hostade och hostade och tänkte att snart kommer jag väl att spåy i sängen också. De känns som att de är de som ska  hända men jag vet att jag spyr ändå inte.

Till sist gav sig hostandet och jag somnade av och jag tyckte ju förståss att jag nyss hade lagt ner mitt huvud på kudden och så ringer väckarklockan. Jag gick här som en zombie och gjorde mig klar. Gick oerhört fort för att vara jag i morse.

På bussen var jag och Frida tvungna att ventilera lite tankar innan de var dags för oss att lägga igen ögonen. Även fast jag somnade av en stund så kände jag min fortfarande trött när jag vaknade.

I morgon blir det att försöka att sova i alla fall till klockan 8.00 eftersom jag  är helt slut i kroppen. Jag och Frida har även bestämt att vi ska sätta oss och skriva lite på PM:et till ex-jobbet. De är nog bäst att börja. Vi har diskuterat om vi ska ta och ändra ämnet eller om vi ska ta de vi tänkte från början.  Får fundera på de lite innan vi tar och sätter igång. De kommer att kännas bra att börja skriva nu. Vi diskuterade även idag hur vi ska lägga upp hela arbetet. Jag tror att de här kommer att bli hur bra som helst.

När jag satt här i min ensamhet och läste artiklarana som vi ska ha läst till skolan så ringer de på dörren och jag hoppar upp, för jag blev så skrämd. Gick och försökte kolla vem de var som stod där ute i trapphuset men jag såg inget för att personen hade inte tänt lampan så jag kunde se vem de var. Men de var min lillebror som ville komma in och ha skjuts hem till mina föräldrar. Så jag ringde till mamma och bad henne att komma och hämta honom. Eftersom jag satt med mitt skolarbete så kände jag mig inte så social, eftersom jag ville  bli klar med det helst i kväll så att jag kunde läsa boken till i morgon. Jag har beställt boken så jag hoppas att den hinner komma innan de är dags för redovisningen. Men med min otur skulle jag inte tro att den kommer att ligga i min brevlåda i morgon. Hur ska jag då göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0