Dagens bravader

Idag har jag hunnit med en massa, jag har varit så effektiv. Började som sagt dagen med att vara och skriva tentan i naturkunskap. Det känns som att det har gårr relativt bra, men jag vet inte det förrän lärarna har rättat den. Men ni kan väl vara snälla och hålla en tumme att jag har klarat av den.

När jag kom hem från Skeria så ringde jag för att kolla med SmurF  om han var sugen på att ta en promenad, men han hade inte tid med det eftersom han skulle och träna och städa lite. Så han hade inte tid. Men han sa att jag var välkommen att äta lunch hos han tillsammans med Lotta och Linda.

Så jag fortsatte att försöka få tag i någon som hade tid att ta en promenad tillsammans och Sofia hon nappade på den ideén. Hon skulle bara äta klart sin gröt, så jag gick mot henne och hon mot mig. Men när jag nästan var framme vid henne så kom hon gående. Vi gick broarna runt i detta varma och härliga vårväder. Det är dock bara solen som värmer, för så fort den går i moln blir det lite hurvigt.

Jag gick hem till mig och Sofia gick för att hämta en hockeybiljett och sen kom hon hit till mig eftersom att SmurF och Sofia inte bor allt så långt från varandra så gjorde vi sällskap tillsammans. Det är alltid kul att ha någon att gå och snacka med, för då känns inte vägen så lång och det är ju betydligt mycket trevligare dessutom.

Hemma hos SmurF bjöds det på kycklingtacos. Mums så gott det var! Jag hade smsat till honom och sagt att jag kunde stå för efterrätten, så jag snörde ihop kladdkakemuffins och det går ju på typ 5 minuter. Så under tiden som jag duschade så var kakorna inne i ugnen. Tog med lite hallon som garnering och grädde att vispa till. Lotta hade bakat bullar så det tog hon med sig.

SmurF hade kommit på att han skulle städa sitt förråd så ungefär vid halv tre började han med det, dessutom skulle ha till soptippen, vilket vi tyckte skulle bli lite stressigt. Men med facit i hand så hann vi även med att vara och tippa av lasset på soptippen.

Jag har köpt ett par nya plyschbyxor som bara luddar av sig som bara den.  så jag blev tvungen att starta dammsugaren för att  ta bort alla dessa svarta lurvtussar som ligger överallt. När jag just är på väg att ställa in dammsugaren i städskåpet så  får jag dammsugarröret mitt i pannan, det kändes nästan som att pannan skulle spricka. Det gjorde så förbannat ont, men när jag går till spegeln ser jag att det inte ens blöder så det känns ju bra. Men jag känner nu att jag har fått årets bula, plus att jag fick lite ont i skallen. Okej jag vet att det inte går att ha ont i en protes, men det har jag :D

Kvällen blir nog oerhört lugn, om jag kanske orkar ska jag försöka få mig ut på en promenad.

Sen ska jag iväg till praktiken i morgon och göra igen mina dagar som jag har varit sjuk. JAg bestämde mig för att jag skulle göra dessa dagar efter att jag hade haft tentan. Jag känner att det var ett väldigt smart drag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0