Helgen som passerat

Ja  min resa till Ume började på eftermiddagen kring 16-tiden. Jag rymdes och fick åka med Frida och Robert ner till Ume.

När jag kom fram till Nina satt vi och snackade en liten stund om vad som skulle inhandlas i matväg för hela helgen. Nina hade funderat lite på vad vi kunde äta och faktiskt börjat att skriva en handlinglista. Så de var bara att komplettera den lite. Vi tog Ninas bil och styrde kosan mot Ersboda och Coop. Vi var ett sånt  bra team när de gällde att handla och blipa streckkoder och väga frukt och grönt.

Sen bar de av hem till Nina och laga tacos, även när de gällde att göra i ordning och hacka grönsaker och fräsa köttfärs så var vi ett team. Lagomt till lets dance fick vi sätta oss på våra arslen och se  det och samtidigt äta god mat.

Efter en stund började jag känna att jag inte alls mådde bra och Nina intalade mig att de var för att vi hade ätit så sen middag. Men när klockan var kring halv tio så säger jag till henne att jag vill bädda i soffan där jag ska sova. Sagt och gjort. Jag lägger mig och känner fortfarande hur de kör runt imagen och börjar mer och mer känna att jag måste spy.  De slutar med att jag får köra ett rejs mellan toan och soffan från halv tio på kvällen till ungefär halv sju på morgonen, och de var inte bara en gång jag spydde utan säkert en gång i timmen. Så på lördagmorgon är inte fröken Karlsson så pigg, de enda hon orkar med är att sova. Nina går ner på stan för hur trevlig är hennes gäst egentligen? Ber henne att  köpa hem en cocacola. De är sjukdricka för mig. Så de var vad jag levde av på lördagen.

Så på lördagkväll blev det en lugn kväll med melodifestivalen och somnade rätt tidigt, i stället för en dansande partykväll. Men jag hoppas att de kommer att finnas fler tillfällen till partaj i umeå. Jag hade som velat hur jag skulle göra innan jag tillslut bestämde mig. Om jag inte hade farit iväg hade jag klarat mig då eller? För när jag åker till Ume har jag en tendens att bli sjuk, så var de ju sist å. Men då var de migrän och de är ju lite snällare (de smittar ju inte ialla fall).

Åkte hem med min faster och hennes karl, för att åka med någon buss hade jag inte pallat med i detta tillstånd.

När jag kom hem till lägenheten började jag att tvätta upp all tvätt som jag haft med mig plus att jag hade en full tvättkorg med kläder också. Men det gick fort och smidigt.

Tvättmaskinen i tvättstugan höll jag inte på att få igen, är lite svag i nyperna. Men jag gick och knackade på hos grannen som visade mig tricket för hur jag skulle få igen luckan.  SÅ nu kan jag det och behöver inte tro att tvättmaskinen har gått sönder varje gång jag ska använda den.

Gick och handlade lite skorpor och blåbärssoppa som jag har ätit av i kväll. Jag är lite rädd för att äta något. Tror att jag ska börja kräkas igen. Men de är nog över nu får jag hoppas.Jag änskar verkligen inte min värsta fiende detta. Har jag någon fiende tro???

Sen har mamma varit hit med lite kläder som vi hade beställt. Jag behöll en klänning resten skickade jag tillbaka. Men de är en till klänning som har okommit. Hoppas att den kommer att sitta lika fint som den jag behöll.

SÅ detta är i de stora hela vad som har    hänt under min helg i Ume. Kändes oerhört jobbigt att inte vara hemma då jag blev sjuk.

Puss å Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0