Kvällen

I afton for jag till mamma och pappa och middag, mamma ringde och undrade om jag ville åka bil med dem hem för dom var i stan och körde och det regnade visst. Mamma och pappa är ju bara för omtänksamma, men jag har ju ett superbra regnställ som jag tog på mig och gick dit i stället. Jag gick tvärt in på Ica för att jag skulle köpa en lite present till dem, och då fick jag se att det var 2 stycken svensexor.

Sen traskade jag den lilla biten över bron och hem till mamma och pappa. När jag kom dit var dom ju inte hemma, men tur att jag hade deras nyckel i min nyckelknippa så jag tog mig  in ändå. Började med att laga en kjol som var trasig och jag fick till det rätt bra. Så när mamma och pappa kom hem så frågade jag mamma om hon ville ha kjolen av mig eftersom att jag hade ju beställt en ny. Som hon tackade och tog emot den, jag tror den kan passa henne så bra nu när dom snart ska åka utomlands och bara slappna av och njuta av tillvaron. Jag är ju lite avundsjuk på dom, men jag hoppaas att vi får hur fina dagar som helst när dom är borta också. Men de kommer ju dock inte att vara så varmt som dom har det desvärre.  Men sommaren kommer väl någongång får vi hoppas.

Till middag blev det grillat, och jag som inte är något fan av det, men det fanns ju andra saker som jag kan äta i stället, dessutom kände jag direkt att jag fick tokont i magen. Kan ju vara värt att prova, men nu vet jag ju att jag mår hur illa som helst när jag ätit det. Så jag kommer inte att utsätta mig själv för detta igen. Det är ju lite synd eftersom att det grillas ju hur mycket som helst på sommaren.

Sen vid halv åtta styrde jag min kosa hemmåt och när jag passerade Brogården ringer SmurF och undrar vad jag gör. Han hade skrivit till mig på msn men inte fått något svar och jag insåg att jag hade loggat in på msn hos mamma och pappa och glömde av att logga ut. Han undrade vad jag gjorde för han skulle till någon tjejkompis och spela spel, undra om det var så att han ville ha med mig eller, fick som ingen rätsida på det hela. Men vi bestämde att vi kanske skulle på vårmässan. Men han skulle titta förbi mig och lämna en film som vi skulle se jag Frida S och Sara. Var toklängesedan som jag träffade Sara så det var ju hur trevligt som helst.

Som sagt när han kom till mig med filmen så sa jag till han att det var okej att vi for och gick en stund på vårmässan. Hade hunnit med att prata med Frida S om det och hon sa att hon tyckte jag skulle fara dit med honom.

Satt och surrade med Sara och Frida ett litet tag innan det blev dags att se Patrik 1.5, den filmen var ju hur rolig som helst, men jag somnade till några gånger under filmen så jag tror att jag måste ta och se den igen. Jag och se film sent på kvällen är ingen bra kombination eller överhuvudtaget att se film då jag är trött. Lätt att jag kan somna även om jag inte är  trött. Så jag blir ofta arg på mig själv när jag somnar av när jag somnar eftersom det oftast är i slutet som det händer. Det går ju bra om man hyrt en film eller spelat in den för då är det ju bara att se om den från där jag har missat den. Men går den på tv blir det ju lite svårare.

När brudarna hade farit hem tog jag mig en lååång dusch och sen åt jag mig en macka och tassade i säng. Somnade av direkt jag la huvudet på kudden. 

Vid tvåtiden så ringde telefonen och det var Patric som var på inflyttningsfest och undrade vad jag gjorde för något. Han lyckades att förstå att jag sov eftersom att allt som jag sa var så osammanhängande. Så det blev inget långt samtal alls. Vi skulle höras på söndag i stället, vilket jag tror  är bättre eftersom jag var så borta då han ringde. Fick knappt fram ett ord. Men jag får skylla mig själv, om jag inte vill bli störd då jag sover kan jag trycka på ljudlöst eller slå av telefonen. 

Puss puss på er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0