Lördagens bravader

Nu är det en ny dag med nya möjligheter. Igår var jag vaken tidigt det är sjukt jag håller nog på att bli som alla gamla och vara vaken tidigt.  Jag hade ju kvällen innan sorterat tvätten så det var bara att trippa ner och starta den första maskinen och under tiden den gick så satt jag och pluggade. Jag hann med 2 olika individuella uppgifter med att hitta det som skulle skrivas och sen är det bara atts skriva det på datorn. Renbäddade sängen gjorde jag också. Jag kände mig riktigt duktig.

Var på stan och shoppade lite, men jag kan inget avslöja för en av dom som jag shoppade till brukar vara och läsa mig blogg och då blir det ju ingen övveraskning heller.  Efter min snabba tur till stan åkte jag hem tvärt och sen cyklade jag till mamma och pappa. Jag hjälpte mamma att stryka upp gardinerna och hann nästan bli klar med det så ringer min mobil. det var Frida-gumsan som skulle ringa och checka läget. Mamma stack efter en stund huvudet och frågade ifall jag skulle följa med till farmor. Jag och lillebror följde med men jag och han gick till mig för att fixa till saker på  min dator. Som till exempel mitt antivirus program och Spotify. SÅ nu är jag nöjd och glad. Allt är nästan toppen med min dator förutom att mitt usb-minne inte hittas. Hmmm ja ja, får spara på hårddisken så länge. 

När vi kom till farmor ville hon bjuda sina barnbarn på fika så det fick hon göra och det gick inte länge förrän pappas mobil ringde och det var min faster som undrade om vi ville komma och äta middag hos dom. Det var trevkligt värre. Drack lite vin till maten och sen lekte jag och Lovan med my little ponys och sjöng lite med hennes syskonbarn.

När jag kom hem satte jag mig en stund vid datorn och kollade och sen bestämde jag mig för att jag skulle se en film.  Blev att se a walk to remember, den filmen är bara så bra men det blev en fors på kudden där jag låg i soffan eftersom den är så sorglig. Alltså vad jag gråter hela tiden, det är sjukt. Kan aldrig alla tårar ta slut eller kommer det aldrig att hända eller?

Ialla fall somnade jag som en stock efter att jag hade sett filmen och vaknade halv åtta så då steg jag upp och började arbeta med skolarbetet. Har fått en uppgift klar så nu är det en till enskild som jag har påbörjat. Detta kommer att bli hur bra som helst. Jag vill få det mesta bortgjort eftersom vi ska börja med våra gruppuppgifter. Gaaah nu kom de en liten panik att jag inte ska hinna ändå. Ja jag gör det bästa jag kan.

Nu är det bara 40 dagar kvar till, oj vad jag längtar!!!

Puss puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0