Nu så e det fredag, nu ska vi ut... *sjunger*

Nu har jag varit den effektiva Nisan idag och hunnit med en massa saker. Började med att jag vaknade vid halv åtta och gruvade mig för att börja städa den allt för sunkigt ostädade lägenhet som jag hade. Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag har haft det så osnyggt som det nu var. Men jag tänkte att det är lika bra att ta tag i det nu på morgonen så jag inte skjuter på det längre. Dammtorkade, dammsugade och torkade golv. Allt detta till lyssnandet av min nya skiva absloute vad den nu heter. Den var så bra! Sen fortsatta jag att städa i skafferiet och slängde de som jag inte kommer att använda mig av, och torkade hyllorna.

Frukost efter detta, det blev rostat bröd, det var verkligen 1000 år sedan som jag åt det. Sen trodde jag att jag skulle sätta mig ner och börja plugga. Men ack så fel jag hade.

Jag och min mamma var upp på ICA-maxi igår eftersom den har slutat och fungera, men hade inte med mig alla delar. Så vi åkte dit i dag och jag fick den utbytt. Har lyckats sätta ihop den och tror att den skall fungera nu.

Sen åkte jag och mamma hem till dem och jag började att läsa en bok som vi ska ha till litteraturseminariumet. Den är faktiskt väldigt intressant så jag kunde nästan inte slita mig från boken.

Nu ska jag äta middag och efter det blir det efterrätt och kaffe. Har gjort en paj som jag gjort några gånger nu men jag har mixtrat och använt hallon också. Får se hur resultatet blir.

Sen i kväll ska jag se filmen som går på SVT1 klockan 21.00

Ha en trevlig kväll allihopa!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0